lördag 17 maj 2014

Uppgift Skulptur Abstrakt/Organisk Reflektion

Rubrik: Reflektion Egen skulptur


1. Beskriv din skulpturs utseende kort. (Bara det du ser.)
(Min skulptur föreställer...)

2. Är din skulptur abstrakt eller organisk? Förklara hur man ser det?
(Min skulptur är organisk. Det ser man på... eftersom...)

3. Förklara hur du tänkt när du gjort din skulptur. Vad vill du berätta med din skulptur?
(Jag tänker mig att min skulptur föreställer... med det vill jag berätta/visa att...

4. Vad var utmanande i uppgiften med att skapa en abstrakt/organisk skulptur?

5. Vad har du lyckats med i arbetet med din skulptur? Förklara varför. 


6. Vad kunde du gjort annorlunda?

TIPS
Tänk på att visa egna erfarenheter, åsikter och upplevelser i din reflektion.

Kunskapskriterier för betyg E
  • Du visar att du kan framställa olika typer av berättande och informativa bilder som kommunicerar erfarenheter, åsikter och upplevelser med ett enkelt bildspråk och delvis genomarbetade uttrycksformer så att budskapet framgår.
  • Du visar att du för enkla och till viss del underbyggda resonemang med kopplingar till egna erfarenheter, andra verk och företeelser i omvärlden.
  • Du visar att du i ditt bildskapande arbetet kan bidra till att utveckla idéer inom olika ämnesområden genom att återanvända samtida eller historiska bilder och bearbeta andra uppslag och inspirationsmaterial. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar